Οι Πόντιοι της περιοχής των Σουρμένων, οι συγγενείς και οι φίλοι τους, την Κυριακή του Θωμά, διατηρούν και αναβιώνουν το Ταφικό Έθιμο που έφεραν μαζί τους από τον Πόντο, όπου το έθιμο γιορταζόταν τη δεύτερη μέρα του Πάσχα.
Πλήθος Ποντίων απ’ όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, συγκεντρώνεται στα Σούρμενα για να τιμήσει και να βιώσει από κοντά το Ποντιακό αυτό έθιμο. Αφού παρακολουθήσουν το πρωί της Κυριακής του Θωμά την Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, κατευθύνονται στο Κοιμητήριο της περιοχής. Εκεί ο καθένας πηγαίνει στον οικογενειακό τάφο.
Οι νοικοκυρές στρώνουν τραπεζομάντηλα στα οποία ακουμπούν τσουρέκια, κόκκινα αυγά, μεζέδες, ούζο και όλοι μαζί περιμένουν τον ιερέα να τελέσει τρισάγιο.
Αρχικά
οι ιερείς τελούν τρισάγιο στην εκκλησία του Κοιμητηρίου των Σουρμένων
υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των απανταχού κεκοιμημένων Ποντίων. Στην
συνέχεια τελείται τρισάγιο σε κάθε τάφο.
Οι συγγενείς συζητούν για τα
κεκοιμημένα προσφιλή πρόσωπα, θυμούνται τα προτερήματά τους, τις
καλοσύνες τους και ό,τι προκαλεί την αίσθηση της ζωντανής παρουσίας των
νεκρών ανάμεσά τους. Γιατί η μέρα αυτή αφιερώνεται στην ανάσταση των
νεκρών.
Είναι
μέρα χαράς και όχι πονεμένης ανάμνησης.
Στο τέλος προσφέρουν στον ιερέα
και τους παρευρισκόμενους κόκκινα αυγά, τσουρέκια κ μεζέδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε όταν υποβάλετε σχόλιο, να χρησιμοποιείτε ήπιους χαρακτηρισμούς
και να αποφεύγετε τα greeklish.